14 August 2012

Settled in...


Pictures taken by André (Again from the iPhone)

mesh peach shirt / VINTAGE
ombré shorts / DIY
watch necklace / DIY
shoes / FILIPE SOUSA
bag (borrowed from André) / ZARA

So...a week after the Tutorial here it goes the look with my second attempt on a DIY ombré shorts. Do you like it? I do feel a massive love for these ones. I don't really know why, but still...
What do you think about the necklace? The idea just came out from nothing...not that difficult; grabbed a chain, a watch and a hook (from another necklace) and it was done! Simple, right?

Today the sun went out here and the rain settled in! Rain, some sort of glorified sadness, a howling whisper...if you call it sadness, I can say I very much appreciate it. I don't know why, but sometimes, most of my sadness is washed away by these tiny little Nature tear-drops! Today, I felt the need for that...just like a screaming voice inside. Building up new concepts of life and new ideas of comfort! Have to adapt...

 - Português - 

Ora bem, depois de fazer uma semana desde o tutorial, aqui está a outra parte da experiência. Que vos parece? Estes são especiais para mim...já foram tantas coisas diferentes! Já foram calças azuis, passaram a calções e agora estão assim! 
O colar, uma daquelas ideias vindas do nada, momentâneas! Foi tão instantânea que eu simplesmente peguei em peças/partes soltas que tinha no meio das minhas coisas e da minha mãe e PUFF um colar! Gostaram? 

Hoje o dia, por estes lados, veio a chuva cumprimentar-nos...dar o ar de sua graça! A verdade é que, para mim, sempre teve a sua grande graça...sempre me lavou os medos e as tristezas! Claro que não vou dizer que estes dias não me deixam tristinho, mas na actual condição, até que precisava de um pouco disto para me encontrar. Estou num daqueles momentos em que tudo muda, em que se criam novas coisas e contextos...a esperar o melhor! O que poderia correr mal? :)

Kiss Kiss on the Lips
João



3 comments:

  1. eu gosto destes dias :)
    e gostei bastante do q usaste e das fotos! o toque do colar/relogio ficou mt bom!

    ReplyDelete
  2. adoro adoro adoro!! amo o pormenor do relogio no colarinho :)

    bellis**

    ReplyDelete
  3. Love how you just made a necklace from what's lying around. You have such great style and taste ;)

    anni-dot-elle.blogspot.com

    ReplyDelete